zondag 12 maart 2017

De drie werken van manlief

Op de werkbank die manlief onlangs maakte, zagen jullie een voorproefje op zijn eerste werk. Al snel kreeg hij meer inspiratie en volgenden nog twee werken.

"De drie werken van manlief", dat klinkt een beetje als de twaalf werken van Hercules. Gelukkig worden bij ons thuis geen leeuwen gedood en stallen schoongemaakt. En terugkijkend heeft manlief inmiddels wel meer dan twaalf werken op zijn naam staan. Welnu, ik houd jullie niet langer in spanning!



Het eerste werk is dit schattige tafeltje. Het onderstel komt van een kapstok, die al jaren werkloos op zolder stond. Het blad komt (alweer) van de keukenkast van mijn schoonouders. De plank is rond gemaakt met een geïmproviseerde passer (een potlood aan een touwtje) en bijgeschuurd met onze nieuwe bandschuurmachine. (Wat is het soms heerlijk om ons gereedschap uit te breiden.)




































Het tweede werk trof ik aan op tafel, toen ik nietsvermoedend thuiskwam: een mooi gestileerd Boeddhabeeldje. Op de tweede foto zie je hoe klein het beeldje is. Ik weet even niet van welk meubelstuk dit een incarnatie is. De grafeerpen heeft bij het maken van dit beeldje een belangrijke rol gespeeld.







Het derde werk is een knap staaltje van werken met laagjes. Je zou niet zeggen, dat deze beker of vaas ook al van een keukenkastje is gemaakt. We zoeken nog iets om erin te zetten; ik denk aan een mooi boeket van origamibloemen.






































En tenslotte nog alle drie de werken bij elkaar. Prachtig gemaakt en heel rustgevend. Althans, ik word heel rustig van hout. Al met al wordt de werkbank goed gebruikt en staat er in onze woonkamer weer heel wat moois om van te genieten.


3 opmerkingen:

  1. Ik zie ook zorg en liefde! Prachtig, in het bijzonder de vaas met alle patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo mooi gedaan en zo creatief. Trots op hem!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je iets leuks toe te voegen? Gezellig! Plaats hier je reactie. Toon vervolgens aan dat je een echt mens bent (spamfilter). Tenslotte nog even geduld i.v.m. moderatie.