zondag 18 februari 2018

Treinverbindingen en boek review

Na twee weken griep (waarvan ik de tweede week  nietsvermoedend aan het werk was gegaan), gaat het langzamerhand weer beter. Maar goed ook, want ik had dit weekend twee uitstapjes gepland: zaterdag naar mevrouw I. in Amsterdam en zondag naar mevrouw D. in Goes.

Ambitieus voor mijn doen, zomaar weg in het weekend en zelfs op zondag. Maar het beviel erg goed!

Met de trein

Beide uitstapjes heb ik met de trein gepland en beide gastvrouwen waren daardoor verrast. Voor mij volstrekt logisch, aangezien de trein amper verder van onze voordeur verwijderd is dan de auto. Tel daarbij op het schrikbeeld van duur parkeren in Amsterdam en een dagkaart aanbieding, die de reis naar Zeeland heel voordelig maakte. Een beetje ambitieus was het wel om zoveel tijd aan reizen te besteden, tijd die ik ook kon gebruiken om lessen voor te bereiden. Maar ik kijk toch terug op heel wat goed bestede uren in de trein.

Onderweg in de trein

Wat heb ik zoal gedaan in de trein? Gesproken met een mevrouw, die niet kon geloven, dat je de boeken in de stationshal (minibieb) zomaar gratis mee mocht nemen. Twee tijdschiften uitgelezen en in de trein achtergelaten. Een paar sokken gestopt. Ik stop bijna nooit sokken, maar hee, deze zijn roze! Een boek met korte verhalen uitgelezen: "De leraar die mijn leven veranderde". Een boek uit de minibieb half uitgelezen. Wat todo-lijstjes gemaakt en tenslotte nog dit blogstukje geschreven.

De eindbestemmingen

En wat heb ik tijdens de bezoekjes gedaan? De mooie stekjes van mevrouw I. en mevrouw D. bewonderd. Beiden wonen overigens al jaren in de zojuist genoemde stekjes. Bloemetjes meegebracht om de lente in te luiden. Vergeten foto's te maken, waardoor dit stukje aardig textueel blijft. De mooie nieuwe katertjes van mevrouw D. & meneer M. bewonderd, voor zover zij zich lieten zien. Gezellig gekletst. Lekker geluncht. Gewandeld in het park. Gemijmerd over welke hobbies ik nog eens op zou willen pikken, nu we zo heerlijk in midden Nederland gesetteld zijn. En kennisgemaakt met Geocaching in Goes.

Boek review

En dan nu het boek uit de minibieb in de stationshal. Het heet: "Ga lekker zélf in je kracht staan, de ergste clichés op kantoor" en is geschreven door Japke-d Bouma. De schrijfster stelt in korte  columns (die tegenwoordig "unieke relevante content die de lezer in vervoering brengt" worden genoemd) onzinnige hypes en loze kantoorkreten aan de kaak. Dit alles lekker scherp geschreven en zo herkenbaar! Geen wonder, dat ik steeds weer aan een nieuw hoofdstuk begon.

Scrummen is op mijn werk ook helemaal hip en in mijn vorige baan (een kantoorbaan, die echt niet bij mij paste) moesten we ook altijd het laaghangend fruit oogsten. Ik deel haar ergernis aan de uitspraak van bedrijven: "dat zit in ons DNA". En ik vind flexplekken inderdaad "de middelvinger van iedere baas naar zijn personeel".

Het boek is zo leuk geschreven, dat ik het liefst ter plekke het hele boek hier zou willen citeren. Kortom: de moeite waard! Ik kan niet wachten om het weer aan iemand door te geven.

Verbinding

De treinverbindingen waren goed, ik heb zelf weer verbinding gemaakt en ook nog eens lekker gelezen. Het voelt bijna als een mini-vakantie!

3 opmerkingen:

1. Verbindingen zijn in alle opzichten belangrijk voor een mens, daarmee bedoel ik natuurlijk niet in de eerste plaats een internetverbinding. Sociaalcontact is belangrijk voor een mens. Leuk verhaal en even meegereist, Groet El

BeantwoordenVerwijderen